Ofte stilte spørsmål

 
 

Leveranse og bestilling

Vanligvis vil varene sendes fra oss innen 3 til 5 virkedager etter at ordren er mottatt. Vi leverer kun varer innen Norge. Ønsker du bøkene våre og bor i utlandet kan du kjøpe bøkene våre gjennom andre nettbutikker som har levering til utlandet (f.eks cdon.no).

Når bestillingen er lagt inn sendes den rett til vårt lager som sender varene, og det er ikke mulig å endre adresse eller slette bestillingen, eller gjøre andre endringer på bestilling. Vi ber derfor kjøper være helt sikker på at all info er korrekt og oppdatert. Vær også spesielt obs på at ikke poststed kommer i postnummerfeltet, spesielt ved automatisk utfylling. Om du angrer på kjøpet gjelder normal angrerett. Se under “Frakt og retur” eller les våre kjøpsbetingelser.

Vi selger ikke de oversatte titlene våre på originalspråket og heller ikke bøker som er gitt ut på andre forlag.

Forespørsler om kjøp av større antall enn 10 stykker av en tittel kan rettes til flux@flux.no.

Betalingsmetoder

På våre sider kan du betale med bankkort eller Vipps. Du velger ønsket alternativ på slutten av kjøpsprosessen og fyller enten inn kortinformasjon om du velger vanlig kortbetaling, eller følger Vipps sine instrukser videre om du ønsker å betale med Vipps. Se mer info om Vipps her.

Rabattkode

Har du rabattkode kan denne settes inn i feltet “Rabatt” i siste ledd av bestillingsprosessen i kassen, rett over feltet hvor du velger betalingsmetode.

Frakt og retur

Varene ekspederes av Sentraldistribusjon AS og sendes med Bring. Alle ordre over kr 450 er fraktfrie. For alle andre bestillinger påløper et distribusjonsgebyr på kr 49. Fyller du ut mobilnummeret ditt når du bestiller vil du få beskjed når pakken er klar for henting, eventuelt er levert på postkasse/hengt i en pose på døren.

Dersom bøkene du bestilte av ulike grunner ikke faller i smak, har du alltid 14 dagers angrerett etter at du har mottatt varen. Angrerettskjema finner du her. Fyll ut dette og send skjemaet via e-post til flux@flux.no. Husk å legg følgeseddelen sammen med boken når du returnerer, og bruk gjerne den pappesken boken kom i.

Bøkene returneres direkte til vår distributør: Sentraldistribusjon AS, Postboks 134 Økern, 0509 Oslo. 

Ved retur av hel og uskadet vare, betaler du porto selv.

Dersom varen er skadet, ber vi deg om å kontakte oss på flux@flux.no, slik at vi kan sende deg en returetikett. Denne gjør at du kan sende varen i retur uten å bære portokostnaden selv. Vi vil erstatte den skadde varen med en ny så fort som mulig, dersom dette er mulig. Hvis dette ikke lar seg gjøre, vil vi snarest ta kontakt med deg.

Vurderings- og anmeldereksemplar

Ønsker du vurderings- eller anmeldereksemplar kan du sende henvendelse til flux@flux.no. Vi sender i utgangspunktet vurderingseksemplar til:

  • Bokanmeldere og presse

  • Høyskoler og universiteter

  • Bokhandlere

  • Andre forhandlere

Fysisk butikk

Det er også mulig å besøke forlaget direkte i Frognerveien 35b, 0266 Oslo for kjøp av bok. Ønsker du å besøke oss ber vi deg først kontakte oss på flux@flux.no så vi kan avtale tid og så vi er sikre på at boken du ønsker er tilgjengelig på kontoret.

Forhandlere

Vi selger flere av bøkene våre hos små økologiske butikker og matbutikker i tillegg til bokhandlere. Ønsker du å selge bøkene våre i din butikk, ta kontakt med Frida på pernille@flux.no.

Innsendelse av manus

Info om innsending av manus finner du her.

Andre henvendelser

Har du spørsmål du ikke finner svaret på her eller på kjøpsbetingelser, eller om du har andre henvendelser, kan du ta kontakt med oss på flux@flux.no eller via kontaktskjemaet vårt.