«Dialog minner om en rekke andre gruppeaktiviteter og kan av og til inkludere aspekter av dem. Men egentlig er dialog noe nytt i vår kultur. Vi tror det kan bli livsviktig for vår sivilisasjon i fremtiden.»
Dialog til privatpersoner og bedrifter
-
Dialog for privatpersoner
Vi tilbyr kurs og program innen dialog både for nybegynnere og viderekomne. Finn ut hva som passer for deg.
-
Dialog for bedrifter
Flux tilbyr foredrag og kurs for bedrifter og organisasjoner basert på vår grunnmetodikk, tilpasset deres ønsker og behov.
Over 20 års erfaring med dialog
I mer enn 20 år har Flux utviklet og skreddersydd kurs i dialog og kommunikasjon for en rekke aktører – blant annet kriminalomsorgen, politiet, Steinerhøyskolen, Nobels Fredssenter, Nasjonalmuseet og gjennom kursene vi holder i Flux. Kursene er praksisnære, reflekterende og alltid tilpasset konteksten og menneskene de er laget for.
Vi tilbyr kursdesign til organisasjoner, utdanningsinstitusjoner og fagmiljøer som ønsker å styrke sin dialogkompetanse, utforske kommunikative praksiser og bygge relasjoner preget av tillit, nysgjerrighet og gjensidig forståelse.
Vi tar gjerne en uforpliktende prat dersom du er nysgjerrig på dialog – enten som privatperson eller bedrift.
Ta kontakt på e-post
-
Kommuniser bedre
Lær de dialogiske ferdighetene og grunnholdningene etter Flux-metoden – et fundament for god kommunikasjon.
-
Bli tryggere som leder
Verktøy for effektiv utøvelse av lederskap med en dialogisk holdning – effektiv konfliktløsning og beslutningstakning.
-
Få dypere selvinnsikt
Innsikt i hvordan din spesifikke væremåte og tenkning påvirker andre – og hvordan du kan bruke ressursene dine.
-
Forbedre relasjonene dine
Praktisk kompetanse i å lede grupper og samtaler på en måte som åpner for tillit, forståelse og nye perspektiver.
Ordet dialog stammer fra de latinske ordene dia og log, som betyr gjennom og ord eller mening, altså er dialog en flyt av mening. I dialogen kan en gruppe mennesker utforske individuelle og kollektive forutsetninger, ideer, tro og følelser som styrer samhandlingen.
Dialogen utfordrer oss til å slippe taket i forestillinger, oppfatninger, overbevisninger og meninger, og betrakte dem som antagelser vi har gjort, snarere enn sannheter. Vi får en mulighet til felles utforskning av hvordan vi tenker mens vi tenker.
Hva tidligere kursdeltakere sier
Dialog er hensiktsmessig når vi ønsker å…
Få tak i det usagte – antagelser og holdninger
Få opp flest mulig perspektiver på en sak før det skal tas en beslutning
Få folk til å forholde seg til hverandre på en likeverdig måte
Bygge tillit og nærhet i en gruppe
Skape økt forståelse for ulike ståsteder
Øke sjansene for fruktbare resultater og relasjoner
Legge et fundament for videre forhandling eller diskusjon
Inspirasjonskilder
Kommende kurs og påmelding
Våre dialog-fasilitatorer
Mer om dialog som metode
-
De viktige spørsmålene
Spørsmål er mer enn et verktøy for å få informasjon – de former vår forståelse av verden, våre relasjoner og våre beslutninger.
-
Å lede med autentisitet
Morgendagens samfunn trenger ledere som behersker både ledelse og lederskap. Gå dypere med dialog i verktøykassa.
-
Bli bevisst antagelsene!
Antagelser er en usynlig kraft som former hvordan vi ser verden, hvordan vi handler, og hvordan vi møter andre mennesker.
-
Dialog starter med å lytte
Når vi virkelig hører hverandre, skapes grunnlaget for bedre samarbeid, dypere forståelse og klokere beslutninger.